Din browser er for gammel. Venligst opgrader din browser eller download en alternativ browser som eksempelvis Google Chrome eller Firefox.

Madallergi

Det skal være trygt for dig som har specielle madbehov og allergi at rejse med os.

Vi uddanner vores ansatte, udvikler systemer og gør vores yderste for at kvalitetssikre at maden vi serverer ikke indeholder allergener. Enkelte produkter kan desværre indeholde spor af æg, laktose, gluten eller andre allergifremkaldende ingredienser.

Vi klassificerer allergier således:

Milde allergier/intolerance

Milde allergier/intolerance, moderate reaktioner ved kontakt med allergenet. Ingen brug for lægehjælp. Eksempler på denne gruppe er cøliaki, laktose intolerance og andre relativt milde allergier. En del af vore produkter er mærket, ellers opfordres du til at tage kontakt med personalet på spisestedet. De står klar til at hjælpe dig.

Moderate allergier

Moderate allergier kan få brug for tilsyn/adrenalin indsprøjtning ved indtag af allergenet, men kan være i samme lokale som allergenet. Mange allergier er i denne gruppe. Den kendetegnes ved kraftig reaktioner ved indtag af allergenet, men personen har ingen problemer med at være i samme lokale som allergenet. Hvis du har sådanne kraftige reaktioner bedes du kontakte vores kundecenter på telefon +45 99 56 19 00. Vi vil da være i stand til at hjælpe dig på overfarten.

Kraftige allergiske reaktioner

Kraftige allergiske reaktioner ved kontakt med små mængder af allergenet. Personen kan ikke være i lokale med allergenet og har brug for hurtig medicinsk hjælp - adrenalin eller andet. Nogle får kraftige reaktioner. Hvis du ikke kan opholde dig i samme lokale som allergenet er vores mulighed for at hjælpe dig begrænset. Det er vigtigt at du kontakter vores kundeservice på +45 99 56 19 00, så vi kan informere dig om hvilke alternativer du har. Disse er afhængige af skib og destination.

Kontakt os

Lad os vide

Har du en form for mad intolerance beder vi dig venligst kontakte kundecenter på +45 99 56 19 00. Skibet kan således blive informeret om dine specielle behov, og vi kan tage hensyn, når du rejser med os.